Hoe de Belastingdienst de aanvraag en publicatieplicht voor ANBI’s makkelijker maakt

Laden Evenementen

Wat heb je te doen om als instelling de ANBI-status bij de Belastingdienst te verkrijgen? En hoe zorg je dat je de ANBI-status behoudt? Daarover gaat het tijdens een nieuw webinar met Wido Donkers en Peter Jansen van het ANBI-team Belastingdienst.

Er is nieuws van de Belastingdienst over de opvolging van aanbevelingen uit het adviesrapport ‘Toezicht op Algemeen Nut’ en de kabinetsreactie daarop. Voor instellingen die de ANBI status willen verkrijgen is er een nieuw online ANBI Loket om de aanvraag voor de ANBI-status makkelijker te maken. Ook wordt er voor instellingen met een ANBI status een online portaal voor aanlevering, verwerking en publicatie van ANBI gegevens ontwikkeld. Daarnaast wordt in dit webinar ingegaan op de minimale ANBI-eisen voor een beleidsplan, het verschil tussen algemeen belang en particulier belang en de vraag wat een steunstichting in ANBI-termen precies inhoudt.

Ga naar de bovenkant