Communicatie en zichtbaarheid
Kleine goede doelen zetten zich grenzeloos in voor medeburgers. Zij werken aan een rechtvaardige wereld zonder armoede met projecten die er toe doen. En dat verdient een podium. Partin geeft deze kleine goede doelen de stem die zij verdienen.

Communicatie en zichtbaarheid
We brengen de activiteiten van Partin en haar leden onder de aandacht van de Nederlandse burger, de overheid en het bedrijfsleven. Dit doen we onder andere via de website KleineGoedeDoelen en sociale mediakanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, e.a.
Vergroten zichtbaarheid
We laten graag de expertise zien van onze leden. We delen hun best practices. Maar er is ook ruimte voor hun twijfels en mislukkingen. Immers, het meeste leer je van elkaar. En van je fouten.
In de communicatie ligt het accent op:
- Wereldburgerschap.
- Het realiseren van de duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals).
- Kleine goede doelen die betrokken, gepassioneerd, doelgericht, pragmatisch, kosten-efficiënt en effectief zijn. Door hun directe betrokkenheid en netwerken dragen zij veel bij aan het draagvlak voor de sector filantropie in het algemeen en voor internationale samenwerking in het bijzonder. Ze onderscheiden zich hiermee van andere organisaties.
- De slagvaardigheid van de kleine goede doelen. Zij ontwikkelen zich als lerende organisaties en pakken nieuwe projecten op in samenwerking met universiteiten, hogescholen en het Nederlands bedrijfsleven.
Nieuws over Communicatie en zichtbaarheid
Drie nieuwe leden
De stichtingen Campesina Forestal, EYE Contemporary en Knowledge for Children sloten zich in mei bij Partin aan. Welkom! Zij zijn onder andere actief in Ghana, Kenia, Oeganda, Peru en Sierra Leone. Campesina Forestal Stichting Campesina [...]
Steeds meer nalatenschappen voor goede doelen
In 2023 ontvingen de 200 grootste goede doelen in Nederland samen een recordbedrag van 464 miljoen euro uit nalatenschappen. Dat is een stijging van 23 procent ten opzichte van 2022. Toen was het 377 [...]
Zes op de tien Nederlanders wil weten welke impact hun donatie heeft
Zo'n 70% van de ondervraagde Nederlanders vinden het belangrijk om bij te dragen aan een betere wereld. Dat blijkt uit onderzoek van iVOX in opdracht van Wilde Ganzen. Twijfels over de impact van een [...]
We stellen een nieuw Partinlid voor
In april meldde Stichting Youth Outreach Uganda zich aan bij Partin. We heten Stichting YOU, actief in Oeganda, van harte welkom. Stichting YOU Stichting Youth Outreach Uganda biedt jongeren in uitzichtloze situaties een veilige, gezonde [...]
Werk je idee voor betrokkenheid bij mondiale vraagstukken al uit voor de volgende subsidieronde
Heb je een goed idee om Nederlanders te betrekken bij mondiale uitdagingen? De eerste subsidieronde Connect for Global Change is gesloten. Bij die eerste ronde werden 14 projecten geselecteerd. En dit jaar dus weer nieuwe [...]
We heten vier nieuwe leden welkom
In de laatste 60 dagen sloten vier organisaties zich bij Partin aan. We heten ABaCus, Science Creative Education,Stichting SJGH en Stichting Vrienden van Nyakibale Hospital van harte welkom! Deze vier organisaties ondersteunen onderwijs- en gezondheidsprojecten [...]
Toolkits over Communicatie en zichtbaarheid
FAQ over Communicatie en zichtbaarheid
Partin organiseert landendagen, themabijeenkomsten, webinars en de jaarlijkse Partindag. Daarnaast houdt Partin zich bezig met belangenbehartiging, lobbywerk, en het bieden van advies en ondersteuning aan kleine goede doelen.
Van ieder webinar wordt een kort verslag gemaakt; deze verslagen zijn terug te lezen op https://partin.nl/nieuws/
Terugkijken van het webinar kan eigenlijk altijd via het Youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCfCpSiNVhD5SvL85V57JSeA