Communicatie en zichtbaarheid
Kleine goede doelen zetten zich grenzeloos in voor medeburgers. Zij werken aan een rechtvaardige wereld zonder armoede met projecten die er toe doen. En dat verdient een podium. Partin geeft deze kleine goede doelen de stem die zij verdienen.
![communicatie](https://partin.nl/app/uploads/2022/03/communicatie.jpg)
Communicatie en zichtbaarheid
We brengen de activiteiten van Partin en haar leden onder de aandacht van de Nederlandse burger, de overheid en het bedrijfsleven. Dit doen we onder andere via de website KleineGoedeDoelen en sociale mediakanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, e.a.
Vergroten zichtbaarheid
We laten graag de expertise zien van onze leden. We delen hun best practices. Maar er is ook ruimte voor hun twijfels en mislukkingen. Immers, het meeste leer je van elkaar. En van je fouten.
In de communicatie ligt het accent op:
- Wereldburgerschap.
- Het realiseren van de duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals).
- Kleine goede doelen die betrokken, gepassioneerd, doelgericht, pragmatisch, kosten-efficiënt en effectief zijn. Door hun directe betrokkenheid en netwerken dragen zij veel bij aan het draagvlak voor de sector filantropie in het algemeen en voor internationale samenwerking in het bijzonder. Ze onderscheiden zich hiermee van andere organisaties.
- De slagvaardigheid van de kleine goede doelen. Zij ontwikkelen zich als lerende organisaties en pakken nieuwe projecten op in samenwerking met universiteiten, hogescholen en het Nederlands bedrijfsleven.
Nieuws over Communicatie en zichtbaarheid
Terugkijken: ‘FindNFund is echt een aanwinst voor de sector’
"Ik ben dus zelf geen fondsenwerver", zegt Patrick Eppink in het webinar ‘Makkelijk fondsen vinden’. Toch kent hij de frustratie van veel tijd en energie stoppen in fondsen werven en daar dan weinig opbrengst [...]
Zo zet je makkelijk de jaarcijfers in een balans en maak je de staat van baten en lasten
Nog iets meer dan 2 weken voordat het jaarverslag 2023 op jullie site moet staan. Dat is een ANBI-vereiste. Op social media en in nieuwsbrieven zien we er al veel jaarrekeningen voorbij komen. Deze [...]
Drie nieuwe leden
Future For Young People, Go Ape Foundation en Madamfo sloten zich in mei aan bij Partin. Welkom! Deze drie organisaties zijn actief in Afrika. Onder andere in de landen Gambia, Ghana en Sierra Leone. Future [...]
Vijftien jaar Partin: een kijkje in de keuken
Het is feest vandaag! Partin werd 15 jaar geleden opgericht. Op 18 mei 2009 stonden Mathieu Beurskens, Annie Manders en Maarten Brekelmans bij de notaris voor de oprichting van Stichting Partin. In die vijftien [...]
Terugkijken: LinkedIn geen wondermiddel, maar met een beetje duursportmentaliteit kom je ver
LinkedIn biedt veel mogelijkheden om te netwerken. Maar daar moet je wel wat voor doen. ‘Het is duursport’, zei Anton Honing tijdens het webinar Haal meer uit LinkedIn. Want naast connecten is de content [...]
Het gele boekje Voorbij de Borrelpraat
Je bent op een verjaardagsfeest. En je vertelt over je projecten. En waarom armoede je zo raakt. Geheid komt dan de vraag: Waarom is er eigenlijk nog armoede na zoveel jaar ontwikkelingshulp? Wat heeft het [...]
Toolkits over Communicatie en zichtbaarheid
FAQ over Communicatie en zichtbaarheid
Van ieder webinar wordt een kort verslag gemaakt; deze verslagen zijn terug te lezen op https://partin.nl/nieuws/
Terugkijken van het webinar kan eigenlijk altijd via het Youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCfCpSiNVhD5SvL85V57JSeA