Bij fondsenwerving is goede content van groot belang. Dat zal niemand ontkennen. Content is feitelijk inhoud. Je boodschap. En die moet duidelijk zijn. En aanzetten tot actie. Toch is er geen eenduidig antwoord op de vraag wat de beste content is. Waar moet het aan voldoen? Reden voor Reinier Spruit om de vraag ‘Wat is de beste content die we kunnen gebruiken in fondsenwerving?’ aan het Fondsenwerving.blog Expert Panel te stellen. De antwoorden waren zeer duidelijk: de beste fondsenwervende content roept emotie op.

Reinier Spruit maakte er een blog over. Daarin komen allerlei fondsenwervers aan het woord. Ook fondsenwervers van kleinere goede doelen lieten van zich horen. Zoals David Heyer van HospitaalBroeders.

‘De beste content komt uit het veld. Zo werken wij met field blogs van onze nurses in Afrika. zij doen het werk, zij kennen de problemen, zij hebben de oplossingen. Dat werkt ook zo met onderzoekers voor gezondheidsfondsen of actievoerders bij milieubewegingen. laat die mensen hun zegje doen: zij hebben de interessante verhalen.’

Lees het De beste fondsenwervende content… voor alle conclusies die Spruit uit zijn omvraag haalde.

Tekst: redactie Partin
Foto: HospitaalBroeders

HospitaalBroeders is lid van Partin.