Op dit moment lijkt het lastig om fondsen te werven. Partinlid Kidscare Kenia startte echter de originele campagne Een zaadje voor een daadje en wil daarmee € 30.000 ophalen. En dat gaat lukken. ‘Er wordt positief op de actie gereageerd en vrijwilligers zijn enthousiast in het activeren van hun omgeving.’ Het netwerk onderhouden betaalt zich dus uit. Het Wilde Ganzen Coronafonds verdubbelt de opbrengst. 

De campagne ‘Een zaadje voor een zaadje’ brengt voor ruim tweeduizend weeskinderen en kinderen met een beperking en hun gezin voedselzekerheid voor het komend jaar doordat donateurs in Nederland voor € 25 zadenpakketten doneren.

Tips
Tegen Wilde Ganzen vertelde Kidscare Kenia hoe een fondsenwervingscampagne in deze onzekere tijden tot een succes te maken is:

  • Maak een mooie online actiepagina, verstuur een speciale nieuwsbrief en zet zeer betrokken vrijwilligers in.
  • Zorg voor een aansprekend project.
  • Maak het tastbaar. Geef duidelijk een bedrag aan.
  • Wees creatief!  Zo maakte Kidscare bijvoorbeeld een bingokaart. Op de kaart staan verschillende ‘taken’ voor kinderen. Is de bingokaart vol? Dan doet de familie een donatie. En bij de donatie van een heel zadenpakket wordt een zakje tuinkerszaadjes opgestuurd waarmee zelf thuis aan de slag kan worden gegaan.
  • Zorg goed voor je netwerk. Dat is echt cruciaal.

Bron: Wilde Ganzen

Foto: Kidscare Kenia

 

Bekijk ook het liveblog Onze leden over corona: maatregelen, gevolgen en acties over deze actie van Kidscare Kenia.