Eind januari 2019 lanceerden we het portal Mijn Partin op onze vernieuwde site. Na twintig maanden hangen we de slingers op. Al meer dan 300 leden hebben hun profiel ingevoerd. Dat is zo’n 85% van ons huidige ledenaantal. En dat zijn slingers waard! Want nu zijn jullie makkelijk te vinden: voor ons, voor (potentiële) donateurs, voor andere belangstellenden en voor elkaar.

In een oproep werden jullie gevraagd om het profiel van jullie stichting en jullie projecten in te voeren. En dat verliep vergelijkbaar aan het adoptiemodel van Rogers. Het adoptiemodel van Rogers is een marketingmodel omtrent de levenscyclus van een innovatie, waarin vijf verschillende groepen worden onderscheiden die het product of nieuwe idee accepteren. Zo hadden innovators en pioniers (early adopters) in ‘no time’ hun profiel ingevoerd. Daarna volgde de grote groep: de voorlopers (early majority) en de ‘late majority’. Volgens het model van Rogers zijn de laatste 16%  de zogenaamde achterblijvers (laggards). Uiteraard gaan wij ervan uit dat de laatste 16% niet achterblijft en dat alle 350 leden zichtbaar zijn.

‘Want als ieder lid zichtbaar is, is het zoeken appeltje eitje. En dat geeft weer kansen! Zoals wanneer wij in contact met een vermogensfonds op zoek gaan naar leden actief in een bepaald land of binnen een zeker thema. Daarbij geeft de ‘nieuwe’ wereldkaart met al jullie projecten duidelijk aan waar jullie werkzaam zijn. En aan welke duurzaam ontwikkelingsdoelen (SDG) jullie projecten bijdragen.’

Jullie profiel nog niet ingevoerd? Ga naar Mijn Partin voor meer informatie en vul je gegevens in opdat een ieder jouw organisaties snel vindt.Â