Regelmatige en goede communicatie met de betrokkenen bij jullie particuliere initiatief is van groot belang. Voor jullie draagvlak, voor fondsenwerving en voor werving van vrijwilligers. Dat weten we allemaal. We weten ook dat het versturen van een nieuwsbrief dan een goede manier is. Het staat dan ook op menig to-do-lijstje. Xapti maakte voor Partin een ‘starters guide’ met de do’s and dont’s van e-mailmarketing. Met de tien tips om bestaande en nieuwe relaties te benaderen bespaar je tijd en geld. Deze toolkit ‘Starten met e-mailmarketing’ maakt in elk geval jullie to-do-lijstje al een stuk korter.

E-mailmarketing is erop gericht om bij nieuwe en bestaande relaties iets onder de aandacht te brengen. Dat kan een donatieverzoek zijn, maar ook een uitnodiging voor deelname aan een event of bijeenkomst. Of een update met nieuwtjes. Of misschien wel gewoon een bedankje, een welkomstbericht of een felicitatie. Maak een goed plan voor jullie beginnen met je e-mailmarketing. Dat is een eerste tip.

In de toolkit worden nog negen andere tips gegeven. Tips om bestaande en nieuwe relaties te vragen om een donatie, uit te nodigen voor een bijeenkomst of om  iets anders onder de aandacht te brengen.

De toolkit Email Marketing met de handige whitepaper is natuurlijk voor Partinleden via Mijn Partin te vinden of via kleinegoededoelen.nl/email-marketing/

Xapti is een Nederlands IT bedrijf dat zich puur richt op de non-profit markt. Xapti is sinds kort partner van Partin.