Traditiegetrouw organiseren veel van jullie in december een eindejaarscampagne om middelen te werven. December blijkt namelijk de geefmaand bij uitstek. Daarbij is extra aandacht altijd welkom. Dan is er nu goed nieuws. Het team van GivingTuesday NL gaat jullie eindejaarsacties tijdens GivingTuesday promoten. Dit jaar is #GivingTuesday op 29 november. Dat is dan een mooie aftrap naar de geefmaand december.

Hoe wordt jullie eindejaarscampagne gepromoot?
Stuur jullie eindejaarscampagne in. Vermeld daarbij de titel en/of de slogan van de campagne. Leg uit wat de  campagne inhoudt. Denk daarbij aan doel, impact en streefbedrag. Voeg ook een link naar meer informatie toe en deel het bijbehorend beeldmateriaal. Het beeldmateriaal mag ingezonden worden door links te delen naar foto’s en het liefst video’s van de campagne. Het team kan alleen eindejaarscampagnes promoten als er ook beeldmateriaal is. Promotie loopt via de sociale mediakanalen van Giving Tuesday NL.

De uitleg van jullie eindejaarscampagnes kan verzonden worden naar info@givingtuesday.nl.

Laat deze kans niet liggen! Extra aandacht is altijd welkom! Zo wordt jullie bereik enorm vergroot. En dat levert geheid nieuwe donateurs en/of vrijwilligers op.

Het team van GivingTuesday gaat natuurlijk naast promotie van eindejaarscampagnes van goede doelen ook de speciale #GivingTuesday-acties op 29 november delen en promoten. Iets wat Partin overigens ook zal doen.

Laat dus duidelijk zien dat jullie hieraan meedoen. En dat kunnen jullie nu al aangeven.

Hoe wordt jullie GivingTuesday-actie bekend?
Dat is eigenlijk heel simpel. Gebruik de hashtag #GivingTuesday in al jullie uitingen. Met hashtag #GivingTuesday bij al jullie posts op jullie eigen sociale mediakanalen, laten jullie donateurs, vrijwilligers en volgers zien wat jullie op #GivingTuesday doen. En waarvoor jullie werven, vrijwilligers zoeken, actie voeren of bedanken. Alles kan.

Veel gebruikte sociale media zijn Instagram, Facebook, TikTok, Twitter en LinkedIn. Welke jullie gebruiken hangt van doelgroep en boodschap af. En natuurlijk met welk kanaal jullie vertrouwd zijn. Maar uit onderzoek is gebleken dat zo jullie zichtbaarheid vergroot wordt.

En het team van GivingTuesday helpt daarbij. Partin trouwens ook!

Jullie kunnen namelijk al van te voren aangeven dat jullie meedoen.

Stuur jullie speciale GivingTuesday-actie naar info@givingtuesday.nl. En net als bij de decembercampagne omschrijf je de actie met titel/slogan, deel een link naar jullie site en stuur beeldmateriaal mee. Vooral video’s en korte vlogs trekken de aandacht. En ook hierbij kan het team kan alleen promoten als er ook beeldmateriaal is. Promotie loopt via de sociale mediakanalen van Giving Tuesday NL.

Bekijk voor de site van GivingTuesday voor meer informatie: givingtuesday.nl/non-profits/

Meer weten over het opzetten van fondsenwervingscampagnes? Bekijk dan eens onze toolkits: partin.nl/kgd-toolkits/

Bron: Giving Tuesday NL
Foto: GivingTuesday | Pexels