Samen met #GivingTuesday organiseert Partin in de week van 15 juni de online-campagne #GivingEveryTuesday. In deze week laten particuliere initiatieven hun inzet en projecten zien hoe zij werken aan armoedevermindering. Al verschillende leden hebben online videoboodschappen opgenomen die volgende week volop gedeeld gaan worden. Sommige laten zien wat ze doen, andere bedanken hun donateurs en weer anderen hebben een speciale fondsenwervingsactie op poten gezet. Doe ook mee!

Deze specifieke #GivingTuesday wil laten zien wat wij als burgerinitiatieven en PI actief binnen internationale samenwerking en daarbuiten doen, hoe belangrijk dat is en hoe onze organisaties en projecten ondersteund kunnen worden. We vragen jullie om via sociale mediacampagnes het ‘goede geven’ te promoten.

Meedoen is eenvoudig. Op deze pagina legt Erik Boerrigter uit hoe je mee doet. Ook kun je naar de site van #GivingTuesday voor meer tips en trics. 

Tips
Om jullie al wat ideeën te geven over de mogelijkheden, enkele suggesties van simpele online-acties die jullie kunnen inzetten:

  • Informeer over het wereldwijde probleem van extreme armoede, vertel daarbij wat je stichting doet.
  • Zet jullie donateurs en vrijwilligers in het zonnetje met een bedankactie.
  • Roep andere organisaties op om mee te doen om de armoede in de wereld bestrijden.
  • Vraag jullie contacten om in actie te komen als donateur, als vrijwilliger of eenvoudig door de boodschap te delen.

Vraag ook jullie partnerorganisaties in jullie projectlanden om mee te doen. Dat kan door verhalen te vertellen, foto’s te posten, door vlogs en blogs en vooral door actief op sociale media deze boodschappen te delen.

In alle communicatie gebruiken we een van de volgende hashtags (of alle): #PovertyReduction, # SDG1, #GivingEveryTuesday, #GivingTuesday en/of #Partin. Natuurlijk mag dat ook in het Nederlands. Of in de gesproken taal uit jullie projectlanden. Belangrijk is dat we van ons laten horen!

GivingEveryTuesday
GivingTuesday is een wereldwijde beweging die actief is in meer dan 75 landen. Op de eerste dinsdag na Black Friday en Cyber Monday worden steeds meer mensen bereikt om goed te doen. Om nog meer aandacht te besteden aan goede doelen wordt nu elke dinsdag een ‘goedgeefdag’ georganiseerd rondom een thema.