Twintigers vereisen een andere aanpak dan dertigers om iets goeds te doen voor een ander. De twintigers zijn bijvoorbeeld meer geneigd om te helpen wanneer er gebruik wordt gemaakt van een self-oriented appeal, waarbij de nadruk op de gever ligt. Dit blijkt uit het onderzoek van Bloakes in opdracht van #GivingTuesdayNL. Op dinsdag 29 september delen #GivingTuesday en Bloakes meer bevindingen. En wordt uitgelegd hoe onderzocht kan worden wat de juiste inhoud is die het best aansluit bij jouw doelgroep én hoe dat een positief gevoel opwekt.

Onderzoek
In het onderzoek is er, door gebruik te maken van Bloakes’ impliciete online platform, gekeken naar verschillende soorten appeals (guilt appeal, community-appeal, self-oriented appeal, etc.). Hierbij keek Bloakes onder andere naar welke appeal het beste werkt voor twintigers en dertigers met betrekking tot het aanzetten om iets goeds te doen voor een ander.

#GivingTuesday
Sinds 2019 is #GivingTuesday in Nederland actief. Deze dag wordt gevierd op de eerste dinsdag na Black Friday en Cyber Monday. Waar op Black Friday en Cyber Monday veel kortingen worden aangeboden en mensen iets voor zichzelf kopen, staat #GivingTuesday bekend om juist iets te geven in plaats van te nemen. Dit jaar valt #GivingTuesdat op dinsdag 1 december 2020. Meerdere Partinleden brengen deze dag hun projecten extra onder de aandacht en betrekken zo meer mensen bij hun activiteiten.

Meer informatie en aanmelden: Bloakes/#GivingTuesdayNL 

#GivingTuesdayNL is partner van Partin.