SBF wil met een campagne de maatschappelijk waarde van de filantropische sector onder de aandacht te brengen. De campagne is één van de zeven sporen die SBF heeft ingezet om tot een meer pro-filantropie overheidsbeleid te komen. Dus geen wet- en regelgeving die, bedoeld of onbedoeld, de geefbereidheid aantast en geen maatregelen die het vragen om steun bij het Nederlandse publiek beperken. Binnenkort wordt de belangrijkste drager van de campagne, het Manifest, gelanceerd. Partin steunt deze campagne.  

De campagne laat ook zien dat onze sector relevanter is dan ooit. Juist nu tijdens de coronacrisis en straks in de post-coronatijd als de samenleving weer opgebouwd moeten worden. Onze sector heeft veel initiatieven genomen om de samenleving door de crisis heen te helpen.

Doel is dat het nieuw te vormen kabinet weet waarom en hoe Nederlanders de ruimte moeten krijgen om de samenleving gezonder, duurzamer en rechtvaardiger te maken. En dat dit een plek krijgt in het regeerakkoord. Politiek en overheid hebben hier zelf ook een groot belang bij. Nu én straks in de post-coronatijd.

Bron: SBF
Foto: Lejofonds (Oeganda)