Communicatie en zichtbaarheid
Kleine goede doelen zetten zich grenzeloos in voor medeburgers. Zij werken aan een rechtvaardige wereld zonder armoede met projecten die er toe doen. En dat verdient een podium. Partin geeft deze kleine goede doelen de stem die zij verdienen.
Communicatie en zichtbaarheid
We brengen de activiteiten van Partin en haar leden onder de aandacht van de Nederlandse burger, de overheid en het bedrijfsleven. Dit doen we onder andere via de website KleineGoedeDoelen en sociale mediakanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, e.a.
Vergroten zichtbaarheid
We laten graag de expertise zien van onze leden. We delen hun best practices. Maar er is ook ruimte voor hun twijfels en mislukkingen. Immers, het meeste leer je van elkaar. En van je fouten.
In de communicatie ligt het accent op:
- Wereldburgerschap.
- Het realiseren van de duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals).
- Kleine goede doelen die betrokken, gepassioneerd, doelgericht, pragmatisch, kosten-efficiënt en effectief zijn. Door hun directe betrokkenheid en netwerken dragen zij veel bij aan het draagvlak voor de sector filantropie in het algemeen en voor internationale samenwerking in het bijzonder. Ze onderscheiden zich hiermee van andere organisaties.
- De slagvaardigheid van de kleine goede doelen. Zij ontwikkelen zich als lerende organisaties en pakken nieuwe projecten op in samenwerking met universiteiten, hogescholen en het Nederlands bedrijfsleven.
Nieuws over Communicatie en zichtbaarheid
Over bloemetjes en bijtjes: Jasmijn ondersteunt projecten seksuele voorlichting
De lente komt eraan. Het is weer de tijd van het jaar voor een bloemenfonds. Dit keer Jasmijn. En als we bloemen zeggen, denken we aan de bijtjes. Precies wat Jasmijn dacht. Jasmijn ondersteunt [...]
Zo word je online vind- en zichtbaarder – met LinkedIn
Samen met de andere bestuursleden zit je om tafel. De penningmeester gaf een overzicht van de financiën en verzucht: ‘We moeten meer mensen bereiken, meer donateurs, meer sponsors. We moeten contact maken met vermogensfondsen en [...]
We heten vier nieuwe leden welkom
Hoewel dit jaar schrikkeljaar is, blijft februari de kortste maand van het jaar. Maar kort of niet, we konden afgelopen maand vier nieuwe leden verwelkomen. Stichting Ontmoet Kentzou, The Blue House Project, Westerlaken foundation [...]
Breng jouw goede doel onder de aandacht bij 230 lokale omroepen
Stichting Donateursbelangen is een pilot overeengekomen met de Stichting NLPO. Hierbij biedt Donateursbelangen door middel van een gratis spotservice jullie spot aan de NLPO aan. Non-profit organisaties en ideële instellingen kunnen hun TV- of radiospot [...]
Alles wat je altijd al wilde weten over de Wwft
Wwft? Dat is toch iets met witwassen? Inderdaad het is een wet om witwassen te voorkomen. En om financiering van terrorisme tegen te gaan. Wwft staat voor Wet ter voorkoming van witwassen en financieren [...]
De Africast herschikt de eenduidige beeldvorming van het Afrikaanse continent
'Jambo! De Africast neemt je mee op reis door het diverse Afrikaanse continent.' Zo kondigt De Africast zichzelf aan. Maar dan wel een reis die de eenduidige beeldvorming van het continent drastisch herschikt. Telkens [...]
Toolkits over Communicatie en zichtbaarheid
FAQ over Communicatie en zichtbaarheid
Van ieder webinar wordt een kort verslag gemaakt; deze verslagen zijn terug te lezen op https://partin.nl/nieuws/
Terugkijken van het webinar kan eigenlijk altijd via het Youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCfCpSiNVhD5SvL85V57JSeA