Communicatie en zichtbaarheid
Kleine goede doelen zetten zich grenzeloos in voor medeburgers. Zij werken aan een rechtvaardige wereld zonder armoede met projecten die er toe doen. En dat verdient een podium. Partin geeft deze kleine goede doelen de stem die zij verdienen.

Communicatie en zichtbaarheid
We brengen de activiteiten van Partin en haar leden onder de aandacht van de Nederlandse burger, de overheid en het bedrijfsleven. Dit doen we onder andere via de website KleineGoedeDoelen en sociale mediakanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, e.a.
Vergroten zichtbaarheid
We laten graag de expertise zien van onze leden. We delen hun best practices. Maar er is ook ruimte voor hun twijfels en mislukkingen. Immers, het meeste leer je van elkaar. En van je fouten.
In de communicatie ligt het accent op:
- Wereldburgerschap.
- Het realiseren van de duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals).
- Kleine goede doelen die betrokken, gepassioneerd, doelgericht, pragmatisch, kosten-efficiënt en effectief zijn. Door hun directe betrokkenheid en netwerken dragen zij veel bij aan het draagvlak voor de sector filantropie in het algemeen en voor internationale samenwerking in het bijzonder. Ze onderscheiden zich hiermee van andere organisaties.
- De slagvaardigheid van de kleine goede doelen. Zij ontwikkelen zich als lerende organisaties en pakken nieuwe projecten op in samenwerking met universiteiten, hogescholen en het Nederlands bedrijfsleven.
Nieuws over Communicatie en zichtbaarheid
Zo pitch jij jouw boodschap
Tijdens de jaarlijkse Gambiadag, op 14 september 2024 en georganiseerd door VSG, gaf Sabrina Cuijten een workshop over pitchen. Aanleiding was dat zij met haar stichting Empowering Girls Gambia eerder dit jaar een Vrijwilligersprijs [...]
Zes nieuwe leden in november
Begin november was onze Partindag en in de dagen erna besloten zes organisaties lid te worden van Partin. Over een maand sluiten we het jaar af met een kleine groei ten opzichte van december [...]
Win de exclusieve workshop ‘Start to Fundraise’ voor jouw stichting
We hebben een nieuwe samenwerkingspartner: Mindwize. Mindwize is gespecialiseerd in fondsenwerving voor goede doelen. Het team van Mindwize gaat jullie ondersteunen bij particuliere fondsenwerving waarbij kennis en ervaring op het gebied van fondsenwerving gedeeld [...]
Nieuwe categorie-indeling CBF-Erkenningsregeling
In 2021 vond een evaluatie van de Erkenningsregeling plaats. Daaruit bleek dat de betekenis van de regeling breed wordt gewaardeerd. Uit de evaluatie bleek echter ook dat de begrenzing tussen de categorieën tekortkomingen vertoont en [...]
Drie nieuwe leden
De laatste 30 dagen sloten drie organisaties zich aan bij Partin. We heten de stichtingen Forerunner, Mohloling oa Lerato en SOS Kayamandi van harte welkom. Deze organisaties zijn actief in o.a. Cyprus, DRCongo, Duitsland, India, [...]
Ministerie noemt KidsCare Kenia een voorbeeld van goede inzet
Op de laatste werkdag van minister Liesje Schreinemacher als minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking schreef ze een brief aan de Tweede Kamer. De brief is een overzicht hoe Nederland zich op verschillende beleidsthema’s inspant [...]
Toolkits over Communicatie en zichtbaarheid
FAQ over Communicatie en zichtbaarheid
Partin organiseert landendagen, themabijeenkomsten, webinars en de jaarlijkse Partindag. Daarnaast houdt Partin zich bezig met belangenbehartiging, lobbywerk, en het bieden van advies en ondersteuning aan kleine goede doelen.
Van ieder webinar wordt een kort verslag gemaakt; deze verslagen zijn terug te lezen op https://partin.nl/nieuws/
Terugkijken van het webinar kan eigenlijk altijd via het Youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCfCpSiNVhD5SvL85V57JSeA